Swebus avancerar i Uppsala – ett steg närmare Resecentrum

Imorgon flyttas Swebus hållplats i Uppsala ett steg närmare Resecentrum, från Storgatan till Stationsgatan. Den nya hållplatsen ger tillgång till bättre service och väderskydd för Swebus resenärer. Inom kort hoppas Swebus även kunna synas på de digitala informationstavlorna för bättre trafikinformation.

Imorgon måndag 1 oktober kan Swebus kunder ta del av både väderskydd och bättre service i Uppsala. Den nya stationen ligger lite närmare Uppsala resecentrum och kan erbjuda mer av den grundläggande service man ska förvänta sig som resande i kollektivtrafiken.

– Nu kan vi tillhandahålla lite mer av den service som våra resenärer förtjänar och vi är imponerade över det tålamod alla har visat under ombyggnaden av Resecentrum, säger Ingvar Ryggesjö, presschef på Swebus. Uppsala är en viktig ort för oss i expressbussbranschen, och våra resenärerer efterfrågar även att det ska vara enkelt att byta till annan kollektivtrafik vid Resecentrum. Vi ser också fram emot att expressbussresorna kommer upp på de digitala trafikinformationstavlorna.

Fakta

● Den 1 oktober byter Swebus hållplats i Uppsala från den provisoriska hållplatsen på Storgatan till   Stationsgatan hållplats E3 och E4.
● Den nya hållplatsen har ett ordentligt väderskydd, till skillnad mot tidigare då resenärerna var hänvisade till en stolpe.
● Under imorgon måndag och på tisdag förmiddag kommer trafikvärdar från Swebus att finnas på plats för att guida resenärerna.