Swebus kör Bokbussen till Bokmässan

Lördagen den 25 september avgår Bokbussen från Cityterminalen i Stockholm med slutdestination Bokmässan i Göteborg. Ombord på bussen finns bokbloggare och författare som tillsammans fyller resan med litteraturupplevelser. Resan arrangeras av Swebus i samarbete med bland annat bokbloggarna Bokhora och Pocketblogg, ljudbokstjänsten Laudio samt Bokmässan.

Ombord på Bokbussen sker författarreadings av Sara LövestamAgnes Hellström och Nuri Kino. Tillsammans får deltagarna även genomföra kollaborativt skrivande av en bussnovell och diskutera framtidens tjänster för ljudböcker med representanter från Laudio.se.

- Det ska bli spännande att se vad som händer när vi fyller en wi-fi-utrustad buss med litteraturälskare som alla är delaktiga i diskussionen om böcker på nätet, säger Ingvar Ryggesjö, presschef för Swebus. Vi hoppas att få se liverapporting från resan i olika sociala medier så att även de som inte kan åka med kan vara delaktiga.

Swebus bjuder på bussresan och Bokmässan ger alla resenärer på Bokbussen fri entré samt arrangerar bloggträff på deras bloggcafé som drivs av Enbokcirkelföralla.se. Under kvällen avgår en buss tillbaka till Stockholm. Biljetterna till Bokbussen släpps idag torsdag den 16 september kl 20.00 på Swebus.se. Eftersom biljetterna är gratis är det först till kvarn som gäller för bokbloggare.

Swebus kommer att rapportera från resan på TwitterYoutube och Facebook.

Förutom Bokbussen erbjuder Swebus resor till Bokmässan från över 150 orter runt om i Sverige. Mässan pågår mellan den 23 och 26 september i Göteborg och bussbiljetterna kan köpas bland annat på swebus.se, per telefon 0771-218 218 eller hos Pressbyrån och 7-Eleven.

Swebus är störst inom interregional busstrafik i Sverige och erbjuder expressbussresor, bussresor till flyget med Flygtransfer och chartrade bussar. Företaget har över två miljoner passagerare per år på 10 000 avgångar per vecka. Med Swebus kan du resa till cirka 150 orter från Mora och Oslo i norr till Skåne och Köpenhamn i söder. Dessutom samarbetar Swebus med andra bussbolag för resor till Norrland och Europa. Alla företagets expressbussresor är märkta med Bra miljöval och ombord på Swebus bussar finns gratis internet. Swebus ingår i Nobina AB, som är ledande i Norden på kollektivt resande med buss. Läs mer och köp din resa direkt på www.swebus.se.