• Swebus/

Swebus kör specialturer till helgens mässor om resor och sport på Elmia - och resenärerna bjuds på inträdet

Den 26 oktober slår Elmia upp portarna för årets upplagor av Svenska resemässan och Svenska sportmässan, som i år går av stapeln under samma helg. På lördagen och söndagen kör Swebus specialbussar till de båda mässorna och resenärerna bjuds på inträdet vid uppvisande av sin Swebus-biljett.

- Våra bussar kör till Elmia under mässhelgen och det känns naturligtvis kul att resenärerna erbjuds gratis inträde för de båda dagarna, säger Ingvar Ryggesjö, presschef på Swebus. Intresset är positivt och det är glädjande att så många har upptäckt bussen som ett smidigt och bekvämt alternativ till bilen. Nu ser vi fram emot en härlig hösthelg i resandets och motionens tecken!

Swebus bussar avgår från Uppsala, Karlstad, Göteborg, Kalmar och Malmö, och plockar även upp resenärer i bland annat Stockholm, Örebro, Norrköping, Linköping, Mariestad och Växjö. I biljettpriset ingår en 2-dagarsbiljett till mässorna, till ett värde av 185 kr.

- Miljötänket är viktigt för oss och därför är vi mycket glada över samarbetet med Swebus, säger Björn Sidenhjärta, vd på Svenska Sport- och Eventbolaget AB som anordnar Svenska sportmässan och Svenska resemässan. Det är dessutom smidigt att ta sig till Jönköping med buss, och de som reser med Swebus åker hela vägen fram till mässområdet.

För samtliga avgångar och tider, samt för att boka biljetter, sewww.swebus.se.