Swebus lanserar hösttidtabellen

​Idag börjar Swebus köra enligt hösttidtabell. Till nyheterna hör ytterligare en hållplats i Södertälje och en ny i Gamleby utanför Västervik. Nytt i höstutbudet är även Falkenberg, Liseberg och Knäm.

- Under hösten reser vi på ett annat sätt än på sommaren med bland annat mer arbetspendling och vi anpassar tidtabellen efter det, säger Ingvar Ryggesjö, presschef för Swebus.  En del av nyheterna är på direkt efterfrågan från kunderna såsom nya hållplatsen Gamleby utanför Västervik. Sedan gör vi även satsningar på eget initiativ, som exempelvis en ny hållplats i Södertälje.

Nyheter ur hösttidtabellen 23 augusti - 12 december 2010:

Knäm ny hållplats i höstutbudet
Swebus kör sedan i somras till och från Knäm utanför Tanum i Bohuslän. Nu väljer företaget att ha kvar orten i sitt höstutbud för att underlätta pendlingen över gränsen mellan Norge och Sverige. Knäm har åtta avgångar i veckan mellan Oslo och Köpenhamn. Hållplatsen ligger vid Statoil på E6.

Södertälje får ny hållplats vid stadshuset
Swebus-resenärer i Södertälje kan nu kliva på bussen på ytterligare en hållplats. Sedan tidigare stannar Swebus bussar vid Södertälje Syd, nu testar företaget att stanna även vid Södetälje stadshus.

Gamleby ny hållplats
Utanför Västervik blir Gamleby ny hållplats och ersätter den tidigare hållplatsen vid Björnsholm. Totalt passerar fyra till fem bussturer per dag Gamleby. Resorna norrut går mot Norrköping och Stockholm, söderut via Västervik till Kalmar samt vissa turer vidare mot Malmö.

Sommarnyheten Falkenberg blir kvar i höst
En nyhet från sommaren var Falkenberg som ny hållplats. Nu väljer Swebus att ha kvar Falkenberg i höstutbudet, och erbjuder Falkenbergborna smidiga resor mot Stockholm, Malmö och Göteborg.

Liseberg nyhet i höstutbudet
För första gången erbjuder Swebus resor till Liseberg även under hösten. Förutom att ta sig till nöjesparken så ligger hållplatsen bra till för alla som ska till Svenska Mässan. Till julfirandet på Liseberg väntas även många besökare från runt om i landet.

Swebus är störst inom interregional busstrafik i Sverige och erbjuder expressbussresor, bussresor till flyget med Flygtransfer och chartrade bussar. Företaget har över två miljoner passagerare per år på 10 000 avgångar per vecka. Med Swebus kan du resa till cirka 150 orter från Mora och Oslo i norr till Skåne och Köpenhamn i söder. Dessutom samarbetar Swebus med andra bussbolag för resor till Norrland och Europa. Alla företagets expressbussresor är märkta med Bra miljöval och ombord på Swebus bussar finns gratis internet. Swebus ingår i Nobina AB, som är ledande i Norden på kollektivt resande med buss. Läs mer och köp din resa direkt på www.swebus.se.