Swebus lanserar restidsgaranti till Arlanda

Från och med idag den 14 februari garanterar Swebus 35 minuters restid mellan Cityterminalen i Stockholm och Arlanda Flygplats. Om bussen är försenad kompenseras kunden med en gratis resa. Restidsgarantin sträcker sig inledningsvis fram till och med den 21 mars.

- Bussen är ett av de mest punktliga färdsätt man kan välja, genom restidsgarantin hoppas vi att fler ska upptäcka det, säger Ingvar Ryggesjö, presschef för Swebus. Dessutom är det ju oerhört mycket bättre för både plånboken och miljön att resa med Swebus, än att exempelvis åka taxi eller bil till Arlanda.

Swebus Flygtransfer går direkt mellan Cityterminalen i Stockholm och Arlanda Flygplats sedan maj 2010. Bussarna som har Bra Miljövals-märkning avgår var 15:e minut i rusningstrafik och resorna kostar 99 kronor. Restidsgarantin gäller även övriga Swebus-turer som går mellan Stockholm och Arlanda.

Fakta om restidsgarantin:
- Restiden garanteras till 35 minuter mellan Cityterminalen i Stockholm och Terminal 5 på Arlanda Flygplats.
- Garantin gäller för biljetter köpta mellan den 14 februari och den 21 mars 2013
- Vid försening kontaktar resenären Swebus kundtjänst och får då en värdekod för en gratisresa med Swebus Flygtransfer