Swebus sätter in festivalbussar till Arvika

​Expressbussföretaget Swebus sätter in specialbussar som går från Göteborg och Stockholm till Arvikafestivalen. Årets Arvikafestival äger rum den 15-17 juli och bussarna går från storstäderna hela vägen fram till festivalområdet.

- Vi körde 1 300 festivalbesökare till och från Arvika förra sommaren, vilket vi hoppas slå i år, säger Ingvar Ryggesjö, presschef för Swebus. Just nu kostar biljetterna från Stockholm från 368 kronor medan resorna från Göteborg kostar från 200 kronor. Det finns biljetter kvar, men det blir billigare ju tidigare man köper sin resa.

Turerna till Arvikafestivalen avgår från Stockholm respektive Göteborg dagligen mellan den 13 och 15 juli. Hemresorna från festivalområdet avgår den 18 juli. Biljetterna finns till försäljning via www.swebus.se, telefon 0771-218 218, via mobiltelefon eller direkt hos Swebus biljettombud såsom Pressbyrån, 7-Eleven och Direkten-butikerna.

Utöver Arvikafestivalen kör Swebus under sommaren även till Emmaboda, Way out West, Visfestivalen i Västervik, Putte i Parken, Öyafestivalen, Metaltown, Ölands Rootfestival, Uppsala Reggae Festival, Sonisphere och Pride.

Samtliga turer till och från Arvikafestivalen:

13-15 juli:
Göteborg - Arvikafestivalen (via Vänersborg, Åmål och Säffle)
kl 12.15-16.30

Stockholm - Arvikafestivalen (via Västerås, Örebro och Karlstad)
kl. 08.45-14.35

13-14 juli:
Stockholm - Arvikafestivalen (via Västerås, Örebro och Karlstad)
kl. 13.35-19.25

18 juli:
Arvikafestivalen - Göteborg (via Säffle, Åmål och Vänersborg)
kl. 10.00-14.30

Arvikafestivalen - Stockholm (via Karlstad, Örebro och Västerås)
kl 10.30-16.45

tel: 070-187 11 33, e-post: ingvar.ryggesjo@swebus.se

Swebus är störst inom interregional busstrafik i Sverige och erbjuder expressbussresor, bussresor till flyget med Flygtransfer och chartrade bussar. Företaget har över två miljoner passagerare per år på 10 000 avgångar per vecka. Med Swebus kan du resa till cirka 150 orter från Mora och Oslo i norr till Skåne och Köpenhamn i söder. Dessutom samarbetar Swebus med andra bussbolag för resor till Norrland och Europa. Alla företagets expressbussresor är märkta med Bra miljöval och ombord på Swebus bussar finns gratis internet. Swebus ingår i Nobina AB, som är ledande i Norden på kollektivt resande med buss. Läs mer och köp din resa direkt på www.swebus.se.