Swebus släpper resor till Vasaloppet

Nu släpper Swebus biljetterna till Vasaloppet i samarbete med Fjällexpressen/Strömma buss. Förutom Vasaloppet finns biljetter till KortVasan, TjejVasan, UngdomsVasan, HalvVasan, SkejtVasan, StafettVasan och Öppet spår.

- Skidsäsongen är i full gång och nu släpper vi bussbiljetterna till och från Vasaloppet, årets höjdpunkt för alla långloppsskidåkare, säger Ingvar Ryggesjö, presschef för Swebus. Vi har ett ett brett utbud med många avgångar under hela Vasaloppsveckan. Dessutom är vi beredda att sätta in extratrafik om det blir högt tryck på bokningarna.

Alla bussturer till Vasaloppet anknyter till Swebus övriga linjenät på Cityterminalen i Stockholm. Ombord på bussarna som används för Vasaloppsresorna finns det utrymme för skidor i bagageutrymmet.

Vasaloppet 2012 går av stapeln 4 mars. Övriga lopp börjar från och med den 24 februari och startar med KortVasan. Genom försäljningsamarbetet med Fjällexpressen/Strömma buss kan Swebus kunder enkelt hitta och köpa resor till Sälen, Idre, Trysil, Lofsdalen, Orsa Grönklitt, Branäs och Ramundberget.

Vasaloppsresorna 2012

24 februari
Stockholm - Sälen
13:05 - 20:55 (via Uppsala, Sala)

25 februari

26 februari
8:45-15:50 (via Västerås)
9:00-16:55 (via Uppsala, Sala)

28 februari

29 februari

26 februari
Sälen - Stockholm
10:15 - 18:20 (via Sala, Uppsala)
15:00 - 22:50 (via Sala, Uppsala)
15:00 - 22:50 (via Västerås)

27 februari

29 februari

15:00 - 22:50 (via Sala, Uppsala)
16:10 - 23:25(via Västerås)

15:00 - 22:50 (via Sala, Uppsala)
16:10 - 23:25 (via Västerås)

Samtliga Vasaloppsresor finns till försäljning via www.swebus.se, på telefon 0771-218 218, via mobiltelefon eller direkt hos Swebus biljettombud såsom Pressbyrån, 7-Eleven och Direkten-butikerna.