Swebus statsar på resor till Tyskland med 14 nya avgångar

Från och med 1 april utökar expressbussföretaget Swebus sitt Europa-utbud i samarbete med bussbolaget Eurolines. Totalt införs 14 nya avgångar mellan Sverige, Danmark och Tyskland.

Utökningen innebär åtta nya avgångar i veckan i vardera riktning mellan Malmö, Köpenhamn och Berlin. Linjen från Köpenhamn till Hamburg utökas samtidigt med tre nya avgångar i veckan i vardera riktning.

- Detta innebär dagliga förbindelser från Oslo, Göteborg, Jönköping, Östergötland och Stockholm till Hamburg och Berlin, säger Ingvar Ryggesjö, presschef på Swebus.

Swebus anpassar dessutom sin linje mellan Oslo - Köpenhamn för att få bättre anslutningar i Köpenhamn. Biljetterna till de nya avgångarna finns ute till försäljning nu.

Tidtabellen:
Från Köpenhamn till Hamburg avgår idag elva turer i vardera riktning i veckan som utökas med ytterligare tre avgångar i vardera riktning per vecka från 1 april, det vill säga totalt 17 avgångar.

Från Malmö och Köpenhamn till Berlin avgår idag 12 turer per vecka. Linjen utökas med med fyra nya avgångar 1 april- det vill säga totalt 16 stycken avgångar.

Från Berlin till Köpenhamn och Malmö avgår idag 16 turer per vecka. Linjen utökas med fyra nya 1 april - det vill säga 20 stycken avgångar.

Swebus är störst inom interregional busstrafik i Sverige och erbjuder expressbussresor, bussresor till flyget med Flygtransfer och chartrade bussar. Företaget har över två miljoner passagerare per år på 10 000 avgångar per vecka. Med Swebus kan du resa till cirka 150 orter från Mora och Oslo i norr till Skåne och Köpenhamn i söder. Dessutom samarbetar Swebus med andra bussföretag för resor till Norrland och Europa. Alla företagets expressbussresor är märkta med Bra miljöval och ombord på Swebus bussar finns gratis internet. Swebus ingår i Nobina-koncernen, som är ledande i Norden på kollektivt resande med buss. Läs mer och köp din resa direkt på www.swebus.se.