Swebus uppgraderar prisgarantin med hittelön

Sedan Swebus lanserade sin prisgaranti på Västkusten i november 2011 har endast ett fåtal personer hört av sig och hittat billigare biljetter hos övriga bussbolag. Nu förbättrar  Swebus prisgarantin ytterligare genom att utlysa en hittelön på 50 kronor om någon hittar ett billigare alternativ till sin bussresa.

- Det är endast ett fåtal personer som har hittat lägre priser och som vi har betalat tillbaka mellanskillnanden till i enligt med vår nya prisgaranti, säger Ingvar Ryggesjö, presschef på Swebus. Det betyder att vi håller det vi lovar - det lägsta priset i branschen och hittelönen är ett sätt för oss att ytterligare förstärka det.

Som enda företag i resebranschen har expressbussföretaget Swebus infört en prisgaranti för sina kunder. Prisgarantin fungerar i ett första steg längs hela Västkusten, och gäller för alla delsträckor mellan Oslo och Köpenhamn.

- I och med att detta har fallit väldigt väl ut så ser vi just nu över möjligheterna att erbjuda en prisgaranti i hela vårt linjenät, säger Ingvar Ryggesjö. En prisgaranti är viktig för att tydliggöra att vi ska vara bussbolaget med lägst priser, trots att det pågår ett priskrig på många ställen. Det blir ännu viktigare nu när kollektivtrafiken är avreglerad och konkurrensen hårdnar.

Swebus prisgaranti innebär att om en resenär hittar en motsvarande resa hos ett konkurrerande expressbussföretag till ett lägre pris än hos Swebus, så får man mellanskillnaden plus en krona tillbaka av Swebus. Från och med nu får man även femtio kronor i hittelön. Prisgarantin gäller både före och efter att man har köpt sin biljett. För mer information om Swebus prisgaranti http://www.swebus.se/Express/Prisgaranti/