Swebus utökar flygtransfern till Arlanda - 28 nya turer per vecka

För drygt ett år sedan lanserade expressbussföretaget Swebus nya direktturer på 35 minuter mellan Arlanda och Cityterminalen i Stockholm city. Med gratis internet ombord och avgångar utan stopp på vägen, har företaget lyckats väl i kampen om flygresenärerna. Nu väljer företaget att sätta in fler turer på sträckan.

- Nu satsar vi på att utöka turtätheten på helgerna, vilket gör att vi kan erbjuda avgångar varje timme från klockan 05.15 på morgonen till 00.30 på natten sju dagar i veckan, säger Ingvar Ryggesjö, presschef på Swebus. Ända sedan vi lanserade våra direktbussar mellan Cityterminalen och Arlanda har antalet resenärer ökat successivt. Det gör att vi nu kan ta nästa steg i vår satsning på flygtransfertrafik.

Totalt sätter Swebus in 28 nya direktturer per vecka mellan Cityterminalen i Stockholm och Arlanda. De nya turerna avgår under lördagar och söndagar. Den nya tidtabellen finns att ladda ner här.

Fakta om Swebus flygtransfer mellan Stockholm City och Arlanda

Swebus flygtransfer mellan Stockholm City och Arlanda avgår varje kvart under rusningstrafik på vardagar, övriga tider och på helgerna avgår bussarna en till två gånger i timmen. Resan tar 35 minuter och ansluter till Swebus övriga linjetrafik på Cityterminalen. Ombord på bussen finns gratis internet och eluttag. Biljetterna kostar från 79 kronor och varje vuxen kan ta med sig upp till fyra barn helt utan kostnad.

Swebus erbjuder även flygtransfer från Uppsala, Västerås och Örebro.

Swebus ingår i Nobinakoncernen, Nordens största aktör inom persontrafik med buss. Verksamheten omfattar kontraktsbaserade regionala resor i Sverige, Danmark, Norge och Finland samt interregionala resor i egen regi genom Swebus. Nobinakoncernen omsätter drygt 6 miljarder kronor, kör 3 500 bussar och är med drygt 260 miljoner resor per år ett av norra Europas större persontrafikföretag. Mer information återfinns på www.nobina.com