Inbjudan till Sweco Groups kapitalmarknadsdag 2023

STOCKHOLM – Sweco bjuder in investerare, analytiker och finansiell media till kapitalmarknadsdag den 14 november.

Under kapitalmarknadsdagen presenterar Åsa Bergman, vd och koncernchef, Swecos position, strategi och utveckling. Dessutom kommer Åsa Bergman att berätta hur bolagets framgångsrika operativa modell är grunden för att driva ledarskap, tillväxt och lönsamhet i ljuset av stora omställningstrender på marknaden.

Olof Stålnacke, finansdirektör och ytterligare medlemmar av koncernledningen kommer att hålla presentationer.

Kapitalmarknadsdagen är på Blique by Nobis på Gävlegatan 18 i Stockholm, som är ett boutiquehotell designat av Swecos arkitekter. Deltagarna är välkomna på lunch och därefter ett studiebesök i Nacka för att få se hur Sweco arbetar med den nya t-banan.

Agenda i korthet
•   08:00 Välkomstkaffe och demos
•   08:30 Presentation av vd, finansdirektör och medlemmar ur koncernledningen
•   Cirka 12:00 Live web cast avslutas. Lunch tillsammans med presentatörerna
•   13:30 Studiebesök vid nya tunnelbanan i Nacka, gemensam bussresa dit från 13, avslutning kl. 16 senast, buss avgår därefter tillbaka till city

Deltagarna har möjlighet att ställa frågor under presentationens gång och är välkomna att ta del av demonstrationer av olika kundprojekt i paus.

Anmälan görs via denna länk senast den 2 november. Kapitalmarknadsdagen är på engelska och sänds via webben här. Webbsändningen börjar kl. 08:30 och slutar cirka kl. 12:00. Därefter publiceras delar av sändningen och presentationen på koncernens hemsida.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anna E Olsson, Presschef Sweco Group, 070-5573326, anna.e.olsson@sweco.se

Sweco planerar och utformar framtidens hållbara samhällen och städer. Tillsammans med våra kunder utvecklar våra 21 000 arkitekter, ingenjörer och andra experter lösningar för att hantera urbaniseringen, ta vara på digitaliseringens möjligheter och göra framtidens samhällen mer hållbara. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa med en omsättning på cirka 24 miljarder SEK under 2022. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm. För ytterligare information, www.swecogroup.com.