Sweco utreder ny sträckning av väg i Upplands Väsby och Vallentuna

Sweco har fått i uppdrag av Trafikverket att utreda en ny sträckning för väg 268 med en ny trafikplats vid E4 i Upplands Väsby. Syftet är att förbättra framkomligheten och öka trafiksäkerheten i området.

– Vi kommer att ta fram lösningar som gör att man kan komma tillrätta med de brister i säkerhet och framkomlighet som finns på den befintliga vägsträckan, säger Johan Dozzi, vd för Swecos infrastrukturkonsulter.

Swecos konsulter kommer i uppdraget att göra en utredning av den mest lämpliga sträckningen för väg 268 mellan E4 och Grana. Dessutom ska Sweco ta fram en arbetsplan för en ny gång- och cykelväg i området.

I uppdraget deltar Sweco med experter inom väg och trafik, broar, miljö och geoteknik. Arbetet kommer att pågå till november 2013.

Johan Dozzi, vd Sweco Infrastructure, tel: 08-695 60 99, e-post: johan.dozzi@sweco.se

Pernilla Baldwin, uppdragsledare på Sweco, tel: 0155-615 017, e-post: pernilla.baldwin@sweco.se

Sweco är ett internationellt konsultföretag med samlad kunskap inom teknik, miljö och arkitektur. Sweco omsätter ca 6,7 miljarder SEK och har ca 7 700 anställda i Norden och i centrala och östra Europa.  För närvarande genomför Sweco uppdrag i cirka 80 länder runt om i världen. Sweco är noterat på NASDAQ OMX Stockholm AB.