• SWECO/

Utnyttjande av återköpsbemyndigande avseende aktier av serie C i SWECO AB (publ)

Den 16 april 2014 beslutade årsstämman i SWECO AB (publ) att bemyndiga bolagets styrelse att besluta om förvärv av egna aktier av serie C i syfte att säkra bolagets åtaganden enligt det vid årsstämman beslutade Aktiebonusprogrammet 2014.

Styrelsen har denna dag beslutat att utnyttja bemyndigandet för ovanstående syfte. Förvärvet av aktier av serie C sker genom att Sweco återköper samtliga utestående 900 000 aktier av serie C av det assisterande emissionsinstitutet, till ett pris om en krona per aktie. Återköpet ska ske mellan den 8 maj och den 30 maj 2014.

Bolaget innehar för närvarande 492 048 egna B-aktier, motsvarande 0,5 procent av det totala antalet aktier och 0,3 procent av rösterna i bolaget.

Lisa Lagerwall, chefsjurist Sweco, 08-695 66 16, lisa.lagerwall@sweco.se

Åsa Barsness, kommunikationsdirektör Sweco, 08-695 66 40, asa.barsness@sweco.se

Sweco är Nordens ledande konsultföretag inom hållbart samhällsbyggande. Våra 9 000 ingenjörer, arkitekter och miljöexperter utvecklar hållbara och värdeskapande lösningar för kunder och samhälle. Sweco är ett av Europas tio största teknikkonsultföretag och utför årligen uppdrag i 80 länder över hela världen. Företaget omsätter cirka 9 miljarder SEK och är noterat på Nasdaq OMX Stockholm AB.

Informationen är sådan som Sweco ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 6 maj 2014 klockan 18:30.