Fler resenärer på Bromma i november

Antalet resenärer vid Bromma Stockholm Airport uppgick till cirka 231 400 under november, en ökning med två procent jämfört med samma period föregående år.

Antalet resenärer inrikes ökade med två procent till cirka 209 100 och antalet utrikes resenärer minskade marginellt med cirka 1 300.

– November var en bra månad för Bromma, sett till antalet resenärer som rest till eller från flygplatsen. Under sommaren och hösten är det allt fler som har valt att resa inrikes via Stockholms cityflygplats, säger Olle Sundin, flygplatschef Bromma Stockholm Airport.

Antalet landningar i linjefart minskade med tre procent till cirka 2 100 under november jämfört med samma månad föregående år.

För mer information, vänligen kontakta:
Ulrika Fager, kommunikationschef Bromma Stockholm Airport, 0708-91 68 25.

Från Bromma Stockholm Airport kan du resa både inrikes och utrikes. Vi har avgångar till Ronneby, Århus, Billund, Helsingfors, Tallinn, Växjö, Bryssel, Jönköping, Trollhättan, Östersund, Visby, Kalmar, Ängelholm, Halmstad, Göteborg, Malmö, Umeå och Sundsvall. Flygbolag som trafikerar Bromma är Blekingeflyg, British Airways/Sunair, Finnair, Flybe, Flysmåland, Brussels Airlines, Flyglinjen, Nextjet, Golden Air, Gotlandsflyg, Kalmarflyg, Kullaflyg, Malmö Aviation och Sundvallsflyg.