Här är Moomin Arabias nya pop up-butik på Arlanda

Kliv in i Mumintrollens magiska sagovärld medan du väntar på ditt flyg. Nu har Moomin Arabia, i samarbete med Moomin Characters, öppnat sin andra Sverigebutik i form av en pop up i Terminal 5 på Arlanda. Här erbjuds flygplatsens resenärer ett unikt sortiment av Muminprodukter – allt från det älskade porslinet till olika accessoarer, kläder, leksaker och böcker.

Pop up-butiken, som slog upp dörrarna på Arlanda i Terminal 5 den 25 april, välkomnade flygplatsens resenärer med både Muminmaskotar, fina öppningserbjudanden och ett sortiment som uppfyller önskemålen hos såväl de inbitna Muminmuggälskarna som de tillfälliga presentköparna.

Som komplement till porslinsprodukterna, såsom de populära samlarmuggarna, finns även ett brett urval av de nya Muminhemtextilierna i form av bland annat sängkläder, handdukar och badrockar. I sortimentet återfinns även den helt nya glaskollektionen, tillverkad i anrika Iittala glasbruk i Finland.

– I det nya shoppingutbudet som växer fram på Arlanda vill vi fokusera på inspirerande upplevelser och minnesvärda besök, men även föränderlighet i utbudet för de resenärer som besöker oss ofta. Vi är därför väldigt glada att välkomna Moomin Arabias pop up-butik. Vi ser en stark efterfrågan på nordiska, lokala och unika varor samtidigt som just gifting – att kunna köpa med sig presenter till nära och kära – är viktigt främst för våra utländska resenärer. Moomin Arabia är ett starkt och populärt varumärke och ett perfekt komplement till flygplatsens övriga, expanderande utbud, säger Charlotte Ljunggren, direktör Marknad och försäljning, på Swedavia.

– Vi är så glada över att kunna erbjuda Arlandas alla resenärer en chans att uppleva Mumin-atmosfären och köpa fina presenter på flygplatsen. Vi ser fram emot att utveckla konceptet ytterligare med ett brett urval av partnerprodukter och vårt eget sortiment under samma tak, säger Katarina Elvinsson, Retail Development Manager på Fiskars Group, vilken Moomin Arabia är en del av.

Moomin Arabias pop up-butik är placerad i gateområde E i Terminal 5 och har öppet under hela 2024.

Swedavia - Pressavdelning
press@swedavia.se