JOE & THE JUICE öppnar på Göteborg Landvetter Airport

Den 19 februari slår JOE & THE JUICE upp portarna i Göteborg Landvetters nya utrikes avgångshall. Flygplatsen blir först ut i Göteborg i den danska kedjans nya satsning på den svenska marknaden.

- Vi hälsar JOE & THE JUICE varmt välkomna till Landvetter och tycker att det är jättekul att få ett ny spännande aktör till flygplatsen. De kommer, tillsammans med alla våra andra starka varumärken, att skapa ett fantastiskt utbud i vår nya fina avgångshall, säger Charlotte Ljunggren, Flygplatsdirektör på Göteborg Landvetter Airport.

JOE & THE JUICE är ett danskt livsstilskoncept som representerar en hälsosam livsstil och en hållbar miljö. Här serveras snabba juicer på färska råvaror som mixas direkt på plats. Förutom dryck så erbjuds även smörgåsar och andra tillbehör.

JOE & THE JUICE är ett tufft, okomplicerat, snyggt och genomtänkt koncept med miljötänk i fokus. Atmosfären är avslappnad och lekfull.

- Det är alltid vår ambition att försöka leverera den optimala kombinationen av hälsa, smaker och atmosfär. Och det kommer vi att göra på Landvetter också, säger Kaspar Basse, grundare och VD för JOE & THE JUICE.

Det danska företaget expanderar just nu starkt och finns sedan i december även på Stockholm Arlanda Airport. JOE & THE JUICE har även butik i Stockholms innerstad och i Malmö.

Företaget finns i Danmark, England, Tyskland, Sverige och Norge.

Avgångshallen för utrikes resande på Göteborg Landvetter Airport har under ett års tid genomgått den hittills största renoveringen i flygplatsens 35-åriga historia. 1000 nya kvadratmeter och ett helt nytt och större utbud av butiker och restauranger skapar en helt ny upplevelse med både shopping och atmosfär i toppklass. Officiell invigning äger rum den 19 februari.

För mer information:
Fredrik Olsson, kommunikationschef, Göteborg Landvetter Airport, tel: 010-10 93 117