Ny utrikeslinje mellan Vilnius och Bromma Stockholm Airport

Report this content

Den 26 januari nästa år öppnar Air Lituanica en ny utrikeslinje mellan Vilnius och Bromma Stockholm Airport. Med en tidtabell om tio avgångar per vecka stärks tillgängligheten mellan de europeiska huvudstäderna.

Den nya linjen kommer att trafikeras måndagar och torsdagar från Bromma kl. 09.00 och från Vilnius kl. 07.50, på tisdagar och onsdagar från Bromma kl. 09.25 och från Vilnius kl. 08.15.

Eftermiddagsflyg avgår från Bromma, måndag till fredag och på söndagar kl. 18.45 och kl. 17.35 från Vilnius.

Den beräknade flygtiden är 1 timme och 45 minuter.

– Genom att möjliggöra effektiva resor mellan de europeiska huvudstäderna stärks möjligheten att förflytta sig smidigt. Ett utökat utbyte och stärkta relationer får en avgörande betydelse för utvecklingen kring östersjöområdet, säger Peder Grunditz, flygplatsdirektör Bromma Stockholm Airport.

Eitvydas Bajarūnas, Litauens ambassadör i Sverige, välkomnar den nya direktlinjen:

– Air Lituanica är redan känt hos sverigeresenärerna. En flygresa till den svenska huvudstaden är ”en diamant i kronan”, efter allt så har Stockholm och den närliggande regionen den största koncentrationen av människor, handel, kultur och historiska objekt.

Det går redan nu att boka biljetter till och från Bromma Stockholm Airport och Vilnius.

För ytterligare information, kontakta:
Ulrika Fager, kommunikationschef, Bromma Stockholm Airport, tel. 0708-91 68 25

Från Bromma Stockholm Airport kan du resa både inrikes och utrikes. Vi har avgångar till Ronneby, Århus, Helsingfors, Växjö, Bryssel, Trollhättan, Östersund, Tallinn, Visby, Kalmar, Ängelholm, Halmstad, Göteborg, Malmö, Umeå och Sundsvall. Flygbolag som trafikerar Bromma är Blekingeflyg, British Airways/Sunair, Finnair, Flybe, Flysmåland, Brussels Airlines, Golden Air, Gotlandsflyg, Kalmarflyg, Kullaflyg, Malmö Aviation, Sundvallsflyg och Sparrow.

Taggar: