Swedavia lägger varsel på Bromma Stockholm Airport

Report this content

Som Swedavia tidigare meddelat kommer åtgärder vidtas för att anpassa Bromma Stockholm Airport efter den nya trafikstruktur som blir en följd av att BRA flyttar sin linjetrafik till Arlanda och i stället flyger för SAS. Som en följd av detta har Swedavia i dag lagt ett varsel som omfattar 90 tjänster.

Bromma är en mycket effektiv och välskött flygplats som uppskattas av många resenärer. Men kapacitetsutnyttjandet har länge varit för lågt och varslet är en följd de nya marknadsförutsättningarna som kommer med beskedet som SAS och BRA lämnat. Swedavia kommer nu arbeta vidare med frågan i nära dialog med fackliga parter och de medarbetare som berörs.

För mer information, kontakta Swedavias presstjänst på telefon 010-109 01 00 eller press@swedavia.se

Swedavia är en koncern som äger, driver och utvecklar 10 flygplatser i hela Sverige. Vår roll är att skapa den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Nöjda och trygga resenärer är grunden för Swedavias affär. Swedavia är världsledande i utvecklingen av flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan. Sedan 2020 är Swedavias egen flygplatsverksamhet fossilfri vid samtliga tio flygplatser. Koncernen omsatte under 2023 cirka 5,9 miljarder kronor och har cirka 2 600 medarbetare.

Taggar: