Idag inleds handeln i Sweden Buyersclubs aktie på Nasdaq First North Growth Market

MÅN, JUN 20, 2022 10:30 CET

Sweden Buyersclub AB ("Sweden Buyersclub" eller "Bolaget"), en snabbväxande e-handelsplattform med återkommande medlemsintäkter introduceras nu på Nasdaq First North Growth Market, där handel inleds idag, den 20 juni 2022.

Inför noteringen har intresset för erbjudandet varit stort. Erbjudandet uppgick till 20 MSEK och övertecknades. Idag, den 20 juni 2022, inleds handeln i Bolagets aktier på Nasdaq First North Growth Market. Aktien handlas under kortnamnet ”BUY” med ISIN-kod SE0015660287.

Erbjudande av aktier inför notering

Inför noteringen på Nasdaq First North Growth Market har Bolaget genomfört en ägarspridning av Bolagets aktier genom emission av 2 300 000 nyemitterade aktier och teckningskurs för erbjudandet var 8,70 kronor per aktie.

Om Buyersclub:

Sweden Buyersclub AB (buyersclub.se) är en e-handelsplattform med fokus på återkommande medlemsintäkter. Bolaget erbjuder några av marknadens lägsta priser på ett närmast obegränsat produktutbud utan att kompromissa med kundupplevelsen. Kunden erbjuds en smidig köpupplevelse i form av en lättmanövrerad plattform där alla beställda produkter levereras i en och samma försändelse via vald speditör. Det valfria medlemskapet "Plus” ger även prenumeranter fri frakt, cashback samt unika erbjudanden. Genom det starka erbjudandet har Buyersclub byggt upp en bas bestående av fler än tio tusen prenumeranter som genererar medlemsintäkter, vilka utgör ett komplement till den för e-handeln klassiska intäktsmodellen med kostnadspåslag. Flera års data om kundbortfall och kundernas livslängd ger också en mer förutsägbar intäktsström.

Rådgivare

Partner Fondkommission är finansiell rådgivare och emissionsinstitut i samband med Erbjudandet och Baker & McKenzie Advokatbyrå KB är Bolagets legala rådgivare i samband med Erbjudandet.

Sweden Buyersclubs Certified Adviser är Partner Fondkommission, info@partnerfk.se, 031-761 22 30.

Emil Henriksson, VD Sweden Buyersclub AB
E-post: emil.henriksson@buyersclub.se