Sweden Hotels väljer Ramada som internationell partner

Report this content

Sweden Hotels väljer Ramada som internationell partner Vid den extra bolagsstämma som hållits inom Sweden Hotels beslutades att Sweden Hotels tecknar avtal med Marriott, en av världens största hotellkoncerner, för en licens av varumärket Ramada International Hotels & Resorts på den svenska marknaden. Ramada har idag närmare 150 hotell inom segmentet 3-4 stjärnor. - Med Marriott som internationell partner och med Ramadakonceptet har vi förutsättningar att bli den bästa hotellkedjan i segmentet 3-4 stjärnor på den svenska marknaden, säger Sweden Hotels VD Håkan Ekengren. Ramada International Hotels & Resorts är ett dotterföretag till Marriott International. I Marriottfamiljen ingår 13 varumärken (t ex Ritz Carlton, Courtyard & Renaissance) vilka riktar sig mot olika segment och marknader. Samtliga varumärken samverkar under samma paraply när det gäller distribution av bokningar, marknadsföring och försäljning. Inom Ramada International finns 4 koncept; Ramada Plaza Hotels, Ramada Resort, Ramada och Ramada Encore. Ramadakonceptet med sina tre- och fyrstjärniga hotell/resorts överensstämmer mycket väl med Sweden Hotels karaktär. Ramada har idag starka samarbetspartners på flyg, kreditkort, resebyråer o s v. Deras partners kommer att introduceras för Sweden Hotels gäster. Mer om Ramada finns att läsa på www.ramadainternationalhotel.com och om Marriott på www.marriott.com För vidare information, vänligen kontakta: Håkan Ekengren, VD Sweden Hotels, 08-701 79 71, 070-590 65 63 eller hakan.ekengren@swedenhotels.se Sweden Hotels består av närmare 90 hotell i samarbete under samma varumärke. Samtliga hotell är tre- eller fyrstjärniga. De drivs av lokala entreprenörer och har alla sin egen personlighet och charm. Genom Sweden Hotels Service AB har hotellen ett djupgående samarbete vad avser försäljning, marknadsföring, stamgästprogram, distribution av hotellbokningar, utbildning och inköp. Sweden Hotels finns över hela landet, har en gemensam omsättning på 1,9 miljarder kronor och har funnits på den svenska hotellmarknaden i 25 år. För mer information se www.swedenhotels.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/28/20021028BIT00760/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/28/20021028BIT00760/wkr0002.pdf