I Nederländerna och Sverige finns inte de skyddsrum som vi har rätt till

Report this content

En Svensk företagare från Nederländerna, Victor Angelier, har jobbat i drygt tre år med sitt företag Sweden Nuclear Bunker Company AB. Under flera år har han undersökt hur det ser ut i Sverige och Nederländerna på skyddsrumsfronten. Resultaten var chockerande.

Om skyddsrummen skulle behövas så finns det inte plats för alla i Sverige. Det gäller inte minst i glesbygd, där medborgarna tvingas ta hand om sig själva. Många skyddsrum har försummats, är för gamla eller har rivits helt. I Sverige finns bara plats för max 7 miljon2 och dem flesta skyddsrummen finns i (stora) stader. Vår forskning visar att det finns bara plats för 5 miljon pga. att bara 50% fick ett förnyat certifikat.

I Nederländerna ser det ännu värre ut. Detta bekräftades den 24 mars 2023 i ett TV-program som sändes av AvroTros1. Ett problem som SNBC snabbt och gediget kan lösa åt er. Bunkerdesignen är modulär och prisvärd.

Förstärkningen med HSP-betong gör denna bunker ovanligt stark, den är EMP-säker och kan levereras inom 45 dagar. SNBC har tecknat avtal med flera storföretagarna för att kunna garantera produktionen och leveranserna. En ”startbunker” finns från SEK 500 000, och i den ryms max 6 personer.

För närvarande för vi olika diskussioner med partners ute i Europa, investerare, företag som själva vill öka säkerheten och med olika myndigheter. Kolla på våran hemsidan för mer information och ta hand om din familj. https://nuclearbunkercompany.com/karnkraftssaker-underjordiska-skyddsrum

1] https://eenvandaag.avrotros.nl/item/geen-schuilkelders-waar-we-in-nederland-kunnen-schuilen-als- er-bommen-vallen-maar-daar-hebben-we-wel-recht-op/

2] https://www.krisinformation.se/artiklar/skyddsrum---sa-funkar-det#:~:text=Finns%20det%20skyddsrum%20f%C3%B6r%20hela,f%C3%B6r%20cirka%207%20miljoner%20m%C3%A4nniskor.