Swedia Networks AB har fått förlängt avtal med Luftfartsverket

Swedia Networks AB har fått förlängt avtal med Luftfartsverket Swedia Networks AB har fått förlängt förtroende att sköta drift & underhåll på Luftfartsverkets flygledningscentraler, flygplatser, radar- navigations- och kommunikationsutrustningar. Avtalet som undertecknades igår, gäller till och med 2004-12-31 och är värt drygt 120 miljoner kronor årligen. Uppdraget innebär ett totalt ansvar för att Luftfartsverkets teletekniska system fungerar dygnet runt, året om. I Swedia Networks uppdrag ingår merparten av den markbundna teleteknik som används inom flygverksamheten på de svenska civila flygplatserna som Arlanda, Sturup, Landvetter, Sundsvall, Bromma med flera och de tre flyglednings- centralerna i Stockholm, Malmö och Sundsvall. - Vår personal ser till att tekniken för flygledning fungerar men även tekniken som krävs för incheckning, säkerhetskontroller, parkering och på terminaler, säger Peter Sundin, Enhetschef och huvudansvarig för denna verksamheten inom Swedia Networks. Totalt sysselsätter verksamheten ett par hundra personer. I hela koncernen Swedia Networks finns 3 000 anställda i Norden och övriga Europa. Koncernen Swedia Networks bygger, övervakar och underhåller nät för tele- och datakommunikation. För ytterligare information, kontakta Swedia Networks AB: Peter Sundin, Chef Radio Maintenance Services, 08-593 7501 eller 070-579 7930. Christine Kullgren, Kommunikationsdirektör, 08-585 379 46 eller 070-696 4212. Swedia Networks AB är en av Europas ledande leverantörer av skräddarsydda nät för tele- och datakommunikation. Företaget har marknadsledande kompetens inom systemintegration, nätdesign, byggnation samt drift och underhåll. Swedia Networks har ca 3000 anställda i Sverige och övriga Europa. Verksamhet drivs i Sverige (huvudkontor), Danmark, Norge, Storbritannien, Tyskland, Frankrike och Malaysia. Koncernens omsättning år 2001 var ca 5 Miljarder SEK. Swedia Networks ingår i Telefosgruppen vars huvudägare är Industrikapital 2000-fonden. För ytterligare information, besök oss gärna på www.swedianet.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/19/20021219BIT00890/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/19/20021219BIT00890/wkr0002.pdf