Swedia Networks har tecknat omfattande serviceavtal med Sydkraft

Swedia Networks har tecknat omfattande serviceavtal med Sydkraft Swedia Networks har tecknat ett treårigt avtal med Sydkraft Bredband AB gällande drift och övervakning dygnet runt av Transmissions- och IP-nät i Sverige. Upphandlingen skedde i hård konkurrens och är en viktig affär för Swedia Networks som satsar stort på service av fasta och mobila nät för tele- och datakommunikation. Uppdraget kommer att ledas från Swedia Networks Network Operation Center i Göteborg där ansvaret för övervakning och uppdatering av nätet kommer att ske, dygnet runt årets alla dagar. Detta borgar för trygghet för Sydkraft Bredbands kunder att det finns ständig beredskap och snabb möjlighet till felkorrigering. Sydkraft Bredbands Transmissions- och IP-nät ger service till Sydkrafts kunder på företags- och privatmarknaden både för telefoni och datatrafik. - Med den här affären visar vi att Swedia Networks breda kompetens inom drift och underhåll av telekom- och datanät är ledande i Sverige. Vi ser detta som ett fördjupat samarbete med Sydkraft Bredband, säger Lars Nerheden, Key Account Manager på Swedia Networks. För mer information kontakta: Lars Nerheden, Key Account Manager, 042 - 26 96 25, 070 - 547 85 20 Christine Kullgren, kommunikationsdirektör, 08-585 379 46, 070 - 696 42 12 Swedia Networks AB bygger, övervakar och underhåller nät för tele- och datakommunikation. Företaget erbjuder marknadsledande kompetens inom systemintegration, nätdesign, byggnation samt drift och underhåll. Swedia Networks har ca 3000 anställda. Verksamhet drivs i Sverige (huvudkontor), Danmark, Storbritannien, Tyskland, Österrike, Schweiz, Frankrike och Malaysia. Koncernens omsättning år 2001 var ca 5 Miljarder SEK. Swedia Networks ingår i Telefos-gruppen vars huvudägare är Industrikapital 2000-fonden. För ytterligare information, besök oss gärna på www.swedianet.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/11/20030311BIT00150/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/11/20030311BIT00150/wkr0002.pdf