Swedia Networks installerar mätare åt SVM North Node/Milab

Swedia Networks installerar mätare åt SVM North Node/Milab Fastighetsbolaget Akademiska Hus i Lund AB har köpt ett komplett mätinsamlingssystem av SVM North Node/MiLAB. Ordern innebär att cirka 400 el- och värmemätare ska bytas ut. Det blir Swedia Networks som får ansvaret för samtliga mätarinstallationer. Parallellt implementerar Swedia Networks den infrastruktur som ska stödja kommunikationen mellan mätare och system för Akademiska Hus i Lund. - Vi är naturligtvis mycket glada över att SVM North Node/MiLAB givit oss detta förtroende, säger Axel Hjärne vice VD på Swedia Networks. Vi har fokuserat på den här typen av affärer den senaste tiden. Swedia Networks har lång erfarenhet av att leda stora och komplexa projekt och utför idag över tvåhundratusen installationsuppdrag per år. - Swedia Networks har en stark projektledningskunskap samt en djup teknisk kompetens vilket är viktigt för att säkra kvaliteten i sådana här projekt", säger Jeanette Sandberg, VD på SVM North Node/MiLAB. Att byta ut gamla mätare mot nya intelligenta mätare och system är ett högprioriterat område för energi- och fastighetsbolag. De ställer höga krav på trygg projektledning och kvalitetssäkring gällande installation, service och underhåll. -Energi och telekombranscherna växer ihop allt mer och denna affär är ett tydligt exempel på att vi som bolag kan skapa kostnadssynergier genom vår breda kompetens. Detta tror vi är mycket viktigt för våra kunder, säger David Ingsten affärsutvecklare på Swedia Networks. -Swedia Networks är en pålitlig entreprenör som vi har goda erfarenheter av sedan tidigare. De var ett naturligt val för att ta hand om kommunikationsinfrastrukturen, säger Roland Larsson chef för teknisk förvaltning på Akademiska Hus i Lund AB. För ytterligare information, kontakta: Jeanette Sandberg, VD, SVM North Node/Milab, 08-41002679 David Ingsten, Affärsutvecklare, Swedia Networks AB, 08-58537795 Axel Hjärne, vice VD Swedia Networks, 08-585488432 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/06/20040907BIT20030/wkr0001.pdf