Swedia Networks tar ledande position inom service och leveranser till teleoperatörer i hela Sverige Swedia Networks har idag tecknat en avsiktsförklaring med TeliaSonera rörande service och leveranser till såväl fasta som mobila teleoperatörer och service providers i Sverige. Därmed tar Swedia Networks en ledande position på marknaden. Avsiktsförklaringen avser ett samarbete där Swedia Networks blir exklusiv leverantör till TeliaSoneras operatörskunder. Avtalet beräknas träda i kraft under sommaren och gäller minst t o m 2009. Swedia Networks får en s k sole supplier status gentemot TeliaSoneras operatörskunder. Detta förstärker Swedia Networks position som Sveriges ledande serviceleverantör till operatörer och service providers, inom såväl fasta som mobila nät. - "Vi får en ökad möjlighet att erbjuda våra kunder ett helhetsåtagande inom service och leveranser i samband med kopplingar till TeliaSoneras nät. Helt i linje med vår strategi att vara ledande på service och leveranser av fasta och mobila nät.", säger Axel Hjärne, vice VD i Swedia Networks. - "Våra operatörskunder får genom detta samarbete en entreprenör som tar hand om leveranser och service i TeliaSoneras nät. Det innebär att vi gemensamt får smidigare och snabbare processer, vilket vi tror kommer att innebära både högre kvalitet och lägre kostnader", säger Susanne Jacobsson, Chef för TeliaSonera Networks Sales. Om ni har frågor, var vänlig kontakta: Axel Hjärne, vice VD, Swedia Networks, 070-5488432 Bo Eriksson, Business Manager, Swedia Networks, 070-5334936 Christine Kullgren, Informationschef, Swedia Networks, 0736-25 84 91 Susanne Jakobsson, Chef TeliaSonera Networks sales, 070-5904500 Om Swedia Networks Swedia Networks bygger, övervakar och underhåller fasta och mobila nät för tele- och datakommunikation. Med rikstäckande organisation i Sverige och verksamhet i flertalet europeiska länder, erbjuds hög kompetens inom såväl drift och underhåll som systemintegration, IP-teknik, nätverksdesign och byggnation. Swedia Networks ingår i Telefos Gruppen vars huvudägare är Industri Kapital. Totalt har Swedia Networks ca 2 000 medarbetare och 2003 omsattes 2,4 miljarder kr. Hemsidans adress är www.swedianet.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/10/20040510BIT00300/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/10/20040510BIT00300/wkr0002.pdf