SEM meddelar avstämningsdag och betalningsdag för ändringsavgiften för det skriftliga förfarandet under sitt utestående obligationslån

Swedish Electromagnet Invest AB (publ) (”Bolaget” eller ”SEM”) meddelade den 26 april 2023 genom ett pressmeddelande (”Pressmeddelandet”) att det skriftliga förfarandet (det ”Skriftliga Förfarandet”) som initierades den 13 april 2023 under Bolagets utestående obligationslån med ISIN SE0011167600 (”Obligationerna”) framgångsrikt avslutades varmed, bland annat, löptiden för Obligationerna förlängdes till juni 2026.

SEM har i det Skriftliga Förfarandet åtagit sig att betala en ändringsavgift på en (1,00) procent av det nominella beloppet av Obligationerna per avstämningsdagen för betalningen (som sammanlagt uppgår till 3 360 000 kronor) (”Ändringsavgiften”) till innehavare av Obligationerna inom 20 bankdagar från 26 april 2023.

I enlighet med Pressmeddelandet meddelar SEM härmed att Ändringsavgiften kommer att betalas till innehavarna av Obligationerna genom Euroclear Sweden den 24 maj 2023. Betalningen kommer ske på pro rata-basis till de innehavare av Obligationer som är registrerade såsom innehavare på avstämningsdagen den 16 maj 2023. Betalningen kommer ske till alla innehavare av Obligationer oavsett om sådan innehavare har deltagit i det Skriftliga Förfarandet eller röstat för eller emot förslagen.

För ytterligare information, vänligen kontakta Bolaget:

Halvar Jonzon, styrelseordförande
halvar.jonzon@telia.com
+46 70 663 65 67

Christina Hallin, vd
christina.hallin@sem.se
+46 70 821 11 89

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 28 april 2023 kl. 16:00 CEST.

Taggar: