SEM mottager INNO innovationspris

På den mycket väl arrangerade INNIO Supplier Day, den 14 oktober 2022, hade SEM den stora äran att ta emot INNIO Innovationspris med följande motivering:

"Vinnaren i kategorin Innovation har redan varit avgörande. Leverantören lyfter styrsystemet för våra motorer till nästa tekniska nivå. Deras team har tagit med innovativa idéer till bordet, vilket möjliggör modernisering av flera motorplattformar. "

Christina Hallin, VD SEM AB;

"Det värmer hjärtat särskilt att få detta Innovationspris. Projektet vi gör tillsammans bygger på ett fantastiskt samarbete och vi ser fram emot en ljus framtid tillsammans.”

Christina Hallin

christina.hallin@sem.se
+46 70 821 11 89

SEM, Svenska Elektromagneter, är en ledande global leverantör med över 100 års industriell erfarenhet och djup kunskap om elektromagnetiska applikationer. Vi utvecklar och tillverkar tändsystem för alternativa bränslen, injektorstatorer och linjära positionssensorer för stationära motorer och kommersiella fordon, samt tändsystem för handhållna maskiner för professionellt skogsbruk.