SEM tilldelas kontrakt från ledande stationär motor-OEM för nästa generations tändsystem

SEM har tecknat ett avtal med en ledande tillverkare av stationära gasmotorer för kraftproduktion och gaskompression. Avtalet omfattar utveckling och leverans av tändspolar och kontrollmoduler. Utvecklingsprojektet kommer att starta omgående och serieleveranser av systemen från SEM förväntas påbörjas under de nästkommande åren.

Tom Gustavsson, VD för SEM AB;

”SEM har sedan början av 2000-talet varit en ledande leverantör av tändsystem till avancerade OEM-tillverkare för motorfordon och motortillverkare som använder alternativa bränslen för att driva sina motorer. Med detta avtal är vi stolta över att föra vår expertis för tändsystem för fordon och modernaste kvalitetsprodukter till en ledande högtstående stationär motor-OEM. ”

Frågor besvaras av Tom Gustavsson

Tom Gustavsson

tom.gustavsson@sem.se
+46 532 611 05

SEM, Svenska Elektromagneter, är en ledande global leverantör med över 100 års industriell erfarenhet och djup kunskap om elektromagnetiska applikationer. Vi utvecklar och tillverkar tändsystem för alternativa bränslen, injektorstatorer och linjära positionssensorer för stationära motorer och kommersiella fordon, samt tändsystem för handhållna maskiner för professionellt skogsbruk.

Om oss

SEM is a leading supplier of highly engineered mission critical powertrain components for heavy duty commercial vehicles. Core product segments includes a range of ignition systems, injector stators and sensors, primarily used for natural gas (“NG”) and diesel powered HDCVs as well as ignition systems for handheld professional power tools. We are selling through own sales channels worldwide and customers are well known OEM’s, 1st and 2nd tier suppliers to the industry.