• Swedish Match/

Swedish Match har tecknat en avsiktsförklaring med Scandinavian Tobacco Group om att bilda ett nytt globalt bolag med inriktning på cigarrer

Report this content

• Swedish Match tillskjuter det nya bolaget sin cigarrverksamhet, med undantag av massmarknadscigarrer i USA, samt den återstående piptobaksverksamheten • Scandinavian Tobacco Group tillskjuter hela sin tobaksverksamhet (cigarrer, piptobak och finskuren tobak) • Genomförandet av transaktionen förutsätter due diligence från båda parter, slutliga avtal, godkännande från obligationsinnehavare och konkurrensrättslig prövning

Swedish Match tillverkar och säljer marknadsledande varumärken inom rökfri tobak, cigarrer och tändprodukter. Bolagets produkter säljs över hela världen med tillverkning i 10 länder. Rullande tolvmånadersomsättning till och med september 2009 uppgick till 14 139 MSEK. Aktien är noterad på NASDAQ OMX Stockholm (SWMA).