Swedish Match publicerar årsredovisning för 2020

Report this content

Swedish Match årsredovisning för 2020 har offentliggjorts och finns tillgänglig på koncernens webbplats.

Årsredovisningen, som beskriver Swedish Match verksamhet, strategi och resultatutveckling, finns tillgänglig för nedladdning på www.swedishmatch.com/arsredovisning-2020/.

Kontakter:

Emmett Harrison, Senior Vice President Investor Relations
Telefon 070 938 0173
___________

Denna information är sådan information som Swedish Match AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 16 mars 2021 kl. 15.00 CET.

___________

Swedish Match utvecklar, tillverkar och säljer kvalitetsprodukter under marknadsledande varumärken inom produktsegmenten Rökfria produkter, Cigarrer och Tändprodukter. Tillverkning sker i sju länder och försäljningen är störst i USA och i Skandinavien. Koncernens globala nettoomsättning var 16 698 MSEK under tolvmånadersperioden som slutade den 31 december 2020. Swedish Match aktie är noterad på Nasdaq Stockholm (SWMA).

Swedish Match vision är en värld utan cigaretter. Några välkända varumärken: General, ZYN, Longhorn, Game, Red Man, Fiat Lux och Cricket.

Swedish Match AB (publ), 118 85 Stockholm
Besöksadress: Sveavägen 44, 8 tr. Telefon: 010 13 93 000