Beslut vid extra bolagsstämma i Ripasso Energy AB

Vid extra bolagsstämma i Ripasso Energy AB (publ) denna dag fattades följande beslut.

Nyval av Gunilla Spongh såsom ordinarie styrelseledamot att ersätta Gerd Jakob som har avgått.

Styrelsearvodet enligt årsstämmans beslut den 27 april 2018 ska fortsatt gälla och ska mellan Gunilla Spongh och Gerd Jakob, i tillämpliga fall, fördelas pro rata i förhållande till deras respektive tjänstgöringsperioder under tiden från årsstämman 2018 intill slutet av nästkommande årsstämma.

För ytterligare information med anledning av detta pressmeddelande, vänligen kontakta:

Ripasso Energys Vd och grundare Gunnar Larsson, e-post: ir@ripassoenergy.com.

För ytterligare information om bolaget, besök www.ripassoenergy.com. På hemsidan finns också möjlighet att prenumerera på bolagets nyhetsbrev, samt Ripasso Energys Integritetspolicy.

Om Ripasso Energy

Ripasso Energy är ett svenskt miljöteknikföretag som grundades 2008 för att vidareutveckla stirlingteknologins enastående förmåga att omvandla värmeenergi till elektricitet. Företaget erbjuder olika lösningar för elproduktion till rekordlåga priser jämfört med andra klimatsmarta och hållbara alternativ. Ripasso Energys stirlingmotor hanterar ett brett spektrum av bränslen och i företagets senaste produkt, PWR BLOK 400-F, omvandlas industriella rest- och fackelgaser till elektrisk energi med hög effektivitet. Bolaget är listat i Sverige (NGM Nordic MTF), samt kan handlas på Börse Stuttgart i Tyskland. Läs mer på www.ripassoenergy.com.