Beslut vid Swedish Stirlings extra bolagsstämma 2022

Vid extra bolagsstämma i Swedish Stirling AB (publ) den 28 november 2022, som hölls genom poströstning utan fysisk närvaro med stöd av tillfälliga lagregler, fattades nedanstående beslut. Samtliga beslut var i enlighet med framlagda förslag, vilka beskrivs i detalj i stämmohandlingarna som finns tillgängliga på bolagets webbplats, www.swedishstirling.com.

Bemyndigande för styrelsen att besluta om nyemission av stamaktier
Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att bemyndiga styrelsen att för tiden fram till bolagets årsstämma 2023 fatta beslut om nyemission av stamaktier med företrädesrätt för bolagets aktieägare. Det totala antalet aktier som kan komma att emitteras med stöd av bemyndigandet ska uppgå till det antal aktier som motsvarar en emissionslikvid om cirka 200 miljoner kronor och ska rymmas inom aktiekapitalets gränser.

Ändring av villkor för konvertibler 2020/2025 (KV4)
Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, med samtycke från konvertibelinnehavarna, att ändra villkoren för konvertibler 2020/2025 (KV4) på det sätt som framgår av styrelsens förslag.

Swedish Stirling är ett svenskt miljöteknikföretag som grundades 2008 för att vidareutveckla stirlingteknologins enastående förmåga att omvandla värmeenergi till elektricitet. Bolagets senaste produkt, PWR BLOK, är en unik egenutvecklad lösning för att återvinna energi ur industriella restgaser och värme, och omvandla denna till 100 procent koldioxidneutral elektricitet med hög effektivitet. Bolagets vision är att etablera stirlingteknologin som det bästa alternativet för lokal och hållbar produktion av elektricitet. Swedish Stirling AB är listat på Nasdaq First North Premier och FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser, +46(0)8-528 00 399, info@fnca.se. Läs mer på www.swedishstirling.com