Dennis Andersson utsedd till vice vd

Styrelsen för Swedish Stirling AB (publ) har utsett Dennis Andersson, bolagets marknads- & försäljningschef, till vice vd i bolaget.

Miljöteknikföretaget Swedish Stirlings styrelse har beslutat att utse Dennis Andersson till bolagets vice vd. Utnämningen innebär att Dennis Andersson kommer att vara Swedish Stirlings vd Gunnar Larssons ställföreträdare samtidigt som han behåller sin nuvarande befattning som Chief Marketing & Sales Officer.

Swedish Stirling AB är ett svenskt miljöteknikföretag som grundades 2008 för att vidareutveckla stirlingteknologins enastående förmåga att omvandla värmeenergi till elektricitet. Bolagets senaste produkt – PWR BLOK 400-F – är en unik egenutvecklad lösning för att återvinna energi ur industriella rest- och fackelgaser och omvandla dessa till 100 % koldioxidneutral elektricitet med hög effektivitet. PWR BLOK är – enligt oberoende certifiering – det billigaste sättet att producera elektricitet som existerar idag, och ger större CO2-besparingar per investerad krona än något annat energislag. Swedish Stirling AB är listat på Nasdaq First North Premier och FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser, +46(0)8-528 00 399, info@fnca.se. Läs mer på www.swedishstirling.com