Konverteringsperioden för Swedish Stirling KV2 inleds

Den 1 januari 2021 inleds konverteringsperioden för Swedish Stirling AB:s konvertibler 2019/2021 (ISIN: SE0012141877) (”KV2”). Konverteringsperioden löper från och med den 1 januari 2021 till och med den 15 februari 2021.

Konvertibelinnehavare med direktregistrerat innehav som önskar konvertera sina konvertibler ska påkalla konvertering genom användandet av en särskild anmälningssedel. Anmälningssedel och information om konverteringen kommer att skickas per post till samtliga direktregistrerade konvertibelinnehavare. Konvertibelinnehavare som har KV2 förvaltarregistrerad och som önskar konvertera sina konvertibler måste påkalla konvertering i enlighet med instruktion från sin eller sina förvaltare.

Konverteringsprocessen i sammandrag

• Konverteringsperioden löper från och med den 1 januari 2021 till och med den 15 februari 2021.
  • Konverteringskursen är 10 kronor per aktie. Vid konvertering erhålls en ny aktie för varje mot konverteringskursen svarande fullt belopp av det sammanlagda nominella beloppet av de konvertibler som en och samma innehavare samtidigt önskar konvertera.
  • Sista dag för handel i KV2 är den 10 februari 2021.
  • De nya aktierna som tillkommit på grund av konvertering beräknas registreras av Bolagsverket omkring den 24 februari 2021 och förväntas bli föremål för handel på Nasdaq First North Premier Growth Market omkring den 26 februari 2021.

Konvertibellånets slutförfallodag är den 28 februari 2021. Återstående lån och räntebelopp kommer att återbetalas och utbetalas den 1 mars 2021 till den som är registrerad som konvertibelinnehavare på avstämningsdagen för betalning den 22 februari 2021.

Åtaganden om konvertering

Swedish Stirling har, i enlighet med pressmeddelandet som offentliggjordes den 1 december 2020, mottagit oåterkalleliga åtaganden från konvertibelinnehavare av KV2 om konvertering i enlighet med villkoren motsvarande cirka 68 procent av det totala utestående lånebeloppet under KV2. Bolaget har även mottagit oåterkalleliga åtaganden om konvertering från samtliga innehavare av konvertibler 2019/2021:2 (”KV3”) motsvarande 100 procent av det totala utestående lånebeloppet under KV3 vars slutförfallodag också infaller den 28 februari 2021.

Swedish Stirling AB är ett svenskt miljöteknikföretag som grundades 2008 för att vidareutveckla stirlingteknologins enastående förmåga att omvandla värmeenergi till elektricitet. Bolagets senaste produkt – PWR BLOK 400-F – är en unik egenutvecklad lösning för att återvinna energi ur industriella rest- och fackelgaser och omvandla dessa till 100 % koldioxidneutral elektricitet med hög effektivitet. PWR BLOK är – enligt oberoende certifiering – det billigaste sättet att producera elektricitet som existerar idag, och ger större CO2-besparingar per investerad krona än något annat energislag. Swedish Stirling AB är listat på Nasdaq First North Premier och FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser, +46(0)8-528 00 399, info@fnca.se. Läs mer på www.swedishstirling.com