Ripasso Energy offentliggör korrigering i halvårsrapport

Ripasso Energy AB (publ) offentliggör att man gjort korrigeringar i företagets halvårsrapport för 2018 sedan en intern granskning visat på avvikelser.

Ripasso Energy AB har korrigerat sin halvårsrapport för 2018 sedan företaget själv vid en granskning upptäckt avvikelser. Dessa ledde till att företagets resultat för perioden rapporterades till -10 318 tkr. Det korrekta resultatet var -7 389 tkr. Företaget har justerat halvårsrapporten som nu finns tillgänglig på företagets webbsida. Den rapport för årets tredje kvartal som bolaget nyligen offentliggjorde berörs inte av korrigeringen.

Gunnar Larsson, Vd Ripasso Energy AB,  ir@ripassoenergy.com.

Om Ripasso Energy

Ripasso Energy är ett svenskt miljöteknikföretag som grundades 2008 för att vidareutveckla stirlingteknologins enastående förmåga att omvandla värmeenergi till elektricitet. Företaget erbjuder olika lösningar för elproduktion till rekordlåga priser jämfört med andra klimatsmarta och hållbara alternativ. Ripasso Energys stirlingmotor hanterar ett brett spektrum av bränslen och i företagets senaste produkt, PWR BLOK 400-F, omvandlas industriella rest- och fackelgaser till elektrisk energi med hög effektivitet. Bolaget är listat i Sverige (NGM Nordic MTF), samt kan handlas på Börse Stuttgart i Tyskland. Läs mer på www.ripassoenergy.com.