Ripasso Energys aktie kan nu handlas även på Börse Stuttgart

Ripasso Energys aktie kan nu handlas på Börse Stuttgart. Ripasso Energy ser positivt på detta då underlättar för europeiska investerare att handla i bolagets aktie.

Börse Stuttgart är en av Tysklands ledande marknadsoperatörer och organiserar handel i aktier, derivat, obligationer, ETF:er, investeringsfonder och certifikat. Börse Stuttgart ägs och drivs av Boerse Stuttgart GmbH, vilket är ett tyskt bolag som står under tillsyn av den tyska övervakningsmyndigheten (BaFin). Börse Stuttgart äger även NGM, som tillhandahåller den handelsplats där Ripasso Energys aktie är noterad. Handel på Börse Stuttgart i Tyskland möjliggörs efter att NGM har introducerat Ripasso Energy för Börse Stuttgart.

Handel med Ripasso Energys aktie på Börse Stuttgart sker efter ansökan av Baader Bank AG och inga nya åtaganden uppstår för Ripasso Energy i förhållande till NGM eller Börse Stuttgart. Ripasso Energy ser positivt på att handeln inleds på Börse Stuttgart, eftersom det kommer underlätta för europeiska investerare att handla i bolagets aktie.

“Ripasso Energy har kommit till ett läge då aktien är intressant även internationellt. Vi tror att Tyskland, med en stor kunskap inom cleantech och likt Sverige en lång tradition inom export av högteknologi, särskilt kommer uppskatta vårt bolag. Vi ser därför positivt på att Börse Stuttgart underlättar handeln.”, säger Sven Sahle, styrelseordförande i Ripasso Energy.

”NGM och Börse Stuttgart kan nu tillsammans erbjuda bolag noterade på NGM tillgång till den tyska kapitalmarknaden. Utöver handel med aktien på Stuttgartbörsen kommer bolagen erbjudas hjälp med synlighet samt möjligheten att möta investerare. Första bolag ut är Ripasso Energy, noterat på NGM Nordic MTF, och det är väldigt roligt att vi nu kan bistå våra noterade bolag med ännu en pusselbit som stöd på vägen i deras fortsatta expansion.”, säger Tommy Fransson, Vice Vd för NGM.

För mer information om handeln hänvisas till Börse Stuttgarts hemsida:  www.boerse-stuttgart.de.

För ytterligare information med anledning av detta pressmeddelande, vänligen kontakta Ripasso Energys styrelseordförande Sven Sahle, e-post: ir@ripassoenergy.com. För ytterligare information om bolaget, besök www.ripassoenergy.com. På hemsidan finns också möjlighet att prenumerera på bolagets nyhetsbrev.