Swedish Stirlings tre största aktieägare ökar sina innehav

Det svenska miljöteknikföretaget Swedish Stirling AB:s tre största ägare – Sven Sahle, (genom bolag), AC Cleantech och East Guardian Asset Management AG – har utökat sina innehav i bolaget med 100 000 aktier vardera. Efter köpen uppgår Sven Sahles innehav i Swedish Stirling AB till 35,6 procent, AC Cleantech till 17,0 procent och East Guardian till 12,9 procent. Sven Sahle är styrelseordförande i Swedish Stirling. Representanter för AC Cleantech och East Guardian Asset Management AG är ledamöter i styrelsen.

Om Swedish Stirling

Swedish Stirling är ett svenskt miljöteknikföretag som grundades 2008 för att vidareutveckla stirlingteknologins enastående förmåga att omvandla värmeenergi till elektricitet. Företaget erbjuder olika lösningar för elproduktion till rekordlåga priser jämfört med andra klimatsmarta och hållbara alternativ. Swedish Stirlings stirlingmotor hanterar ett brett spektrum av bränslen och i företagets senaste produkt, PWR BLOK 400-F, omvandlas industriella rest- och fackelgaser till elektrisk energi med hög effektivitet. Bolaget är listat i Sverige (NGM Nordic MTF), samt kan handlas på Börse Stuttgart i Tyskland. Läs mer på www.swedishstirling.com