Valberedningen i Ripasso Energy lämnar förslag till styrelse inför årsstämman 2019

Valberedningen i Ripasso Energy AB (publ) föreslår att Erik Wigertz väljs in som ny styrelseledamot i samband med vårens årsstämma den 26 april 2019.

Vidare förslår valberedningen att omval ska ske av styrelseledamöterna Sven Sahle, Andreas Ahlström, Ulf Gundemark, Benedict Morgan och Gunilla Spongh. Till styrelseordförande ska omval ske av Sven Sahle.

- Det är glädjande att se representanter för de tre största ägarna kandidera till styrelsen tillsammans med ytterligare tre starka namn som oberoende ledamöter. Med denna styrelse står vi väl rustade för de utmaningar bolaget står inför när vi skall växa rejält. Vi tackar Johan Ekesiöö för den starka insats han gjort för Ripasso Energy under åren, säger huvudägaren och styrelseordföranden i Ripasso Energy, Sven Sahle.

Valberedningen inför årsstämman 2019 består av ordföranden Stanislav Kotov (East Guardian SPC), Sebastian Burmeister (AC Cleantech Growth Fund I Holding AB) och Sven Sahle (Dagny OÜ).

Sven Ljungberg, Kommunikationschef Ripasso Energy AB,  ir@ripassoenergy.com.

Om Ripasso Energy

Ripasso Energy är ett svenskt miljöteknikföretag som grundades 2008 för att vidareutveckla stirlingteknologins enastående förmåga att omvandla värmeenergi till elektricitet. Företaget erbjuder olika lösningar för elproduktion till rekordlåga priser jämfört med andra klimatsmarta och hållbara alternativ. Ripasso Energys stirlingmotor hanterar ett brett spektrum av bränslen och i företagets senaste produkt, PWR BLOK 400-F, omvandlas industriella rest- och fackelgaser till elektrisk energi med hög effektivitet. Bolaget är listat i Sverige (NGM Nordic MTF), samt kan handlas på Börse Stuttgart i Tyskland. Läs mer på www.ripassoenergy.com.