Aktier i Swedmach Industries AB handlas kontinuerligt

Aktier i Swedmach Industries AB handlas kontinuerligt Snabbväxande Swedmach har överenskommit med AktieTorget om att bolagets aktier serie B skall handlas kontinuerligt med början den 26 juni 2000. Handeln kommer att ske i det nya uppgraderade Saxess 2.0-systemet som OM Stockholmsbörsen startar upp under vecka 25. Från och med den 26 juni 2000 handlas Swedmach B kontinuerligt. Ytterligare 8 av de andra bolagen på AktieTorgets lista startar kontinuerlig handel samtidigt. "Kontinuerlig handel istället för den tidigare call-handeln har länge varit ett önskemål bland flera av våra aktieägare och intresserade investerare. Det är därför med tillfredsställelse vi nu kan informera om att handeln i Swedmach aktier efter Midsommarhelgen kommer att ske kontinuerligt. Detta är som jag ser det en mycket positiv utveckling inte bara för Swedmach Industries AB utan för hela AktieTorgets lista", säger Swedmach´s VD Hans Åke Färnstrand. Swedmach Industries Swedmach utvecklar och marknadsför mindre truckar och ergolyftar för inomhusbruk, en marknad som expanderar mycket snabbt. Produkterna säljs under två varumärken; Liftwell som vänder sig till företag med stora krav på kvalitet, kunskap och service, och säljs exempelvis via professionella truckåterförsäljare. Mach som vänder sig till kunder som ser till priset i första hand. Mach sortimentet säljs via järnhandeln och postorderföretag. Utöver detta levererar Swedmach produkter till OEM-marknaden, dvs. kunden får sitt eget namn på produkten. Swedmachs huvudmarknader finns idag i Norden, England och Tyskland. Export till övriga marknader sker via fristående distributörer. Swedmach Industries AB (publ.) är sedan juni 1999 noterat på Aktietorgets lista. Besök vår hemsida: www.swedmach.se För ytterligare information kontakta : Hans Åke Färnstrand, VD för Swedmach Industries AB (publ). Tel: 013-10 23 20 Fax: 013-102321 Mail: hans.faernstrand@swedmach.se Åsbjörnsgatan 4 582 78 Linköping ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/16/20000616BIT00790/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/16/20000616BIT00790/bit0002.pdf