Bolagsstämma i Swedmach Industries AB (publ)

Bolagsstämma i Swedmach Industries AB (publ) Vid ordinarie bolagsstämma i Swedmach Industries AB (publ) idag den 28 april 2000 har följande beslut fattats: STYRELSE En förstärkning av styrelsen har skett genom att till nya styrelseledamöter invälja Peter Gustafsson, VD i Hamravik AB och med mångårig erfarenhet från ledande befattningar inom bank- och finanssektorn, samt Tomas Andersson, VD för Systemtruckar i Örebro med stor och bred erfarenhet från truckbranschen i Sverige. VD Hans-Åke Färnstrand lämnar platsen som styrelseledamot. Styrelseordföranden Lindy Yngvesson, jämte styrelseledamoten Kjell Holm omvaldes. Styrelsen har därmed utökats till att bestå av fyra personer. REVISOR Nyval. Till revisor utsågs auktoriserade revisor Lars-Inge Johansson, Ernst & Young. BEMYNDIGANDE Bolagsstämman fattade beslut om att bemyndiga Styrelsen att vid ett eller flera tillfällen före nästa ordinarie bolagsstämma besluta om nyemission av sammantaget högst 4 000 000 aktier av serie B mot kontant betalning och/eller med bestämmelse om apport eller kvittning eller eljest med villkor samt att därvid avvika från aktieägarnas företrädesrätt. Frågor med anledning av denna rapport besvaras av företagets VD på tel nr 013-102320. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/28/20000428BIT01200/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/28/20000428BIT01200/bit0002.pdf