Nyemissionen under våren och sommaren 2000 misslyckades

Nyemissionen under våren och sommaren 2000 misslyckades. Därmed kunde inte förvärvet av SystemTruckar i Örebro slutföras. Härefter avgick föregående vecka Swedmachs styrelseordförande Lindy Yngvesson. Även Peter Gustavsson meddelade sin avgång. Därmed är bolagets styrelse ej längre beslutför. Swedmach Industries AB kommer med anledning av detta att snarast kalla till Extra bolagsstämma. Swedmach Industries AB (publ) belastades under hösten med kostnaderna runt den misslyckade förvärsprocessen, samt med alla emissionskostnader, och med kreditgivningskostnader i samband med en fortsatt stark expansion i faktureringen då bankfinansiering ej kunnat erhållas. Bolaget blev även föremål för en återvinningstalan avseende en kvittning av betalningar i samband med ett varuköp. Denna bestrides i sin helhet av bolaget. Swedmach Industries AB förhandlar nu med både gamla och nya intressenter för att lösa finansieringen av fortsatt drift och expansion. Olika handlingsalternativ bearbetas och bolaget återkommer med vidare information om resultatet. Handel med aktien är tills vidare handelsstoppad. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/27/20000927BIT00360/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/27/20000927BIT00360/bit0002.pdf