Swedmach rationaliserar kundens inköp genom e-handel.

Report this content

Swedmach rationaliserar kundens inköp genom e-handel. Swedmach som nischat in sig på lättare truckar för materialhantering inomhus, startar en egen e-handel via Internet. Från och med nu kan man gå in på Swedmachs hemsida, se igenom sortimentet och prestanda och köpa en passande truck. I ett första skede gäller e-handeln endast vårt "top of the line" sortiment som heter Liftwell. - Vi vill öka tillängligheten och ge våra kunder möjlighet att köpa på flera olika sätt, det gäller både återförsäljare och slutkunder. Internet-handeln växer mycket snabbt, framförallt inom business to business sektorn. Vi vill vara med i ett tidigt skede och vinna konkurrensfördelar. - Idag är vi troligen ensamma om att sälja handtruckar och ergostaplare över nätet. Det finns en handels-site för byte av truckar som drivs av Svenska Truckhandlare, men när det gäller vår typ av truckar är vi först. - Vi räknar med att skörda förtroende hos kunder som ligger i teknikens framkant och som vill dra fördel av att rationalisera och snabba upp sina inköp. Att handla på webben sparar tid och minskar risken för missförstånd. Kunden har sin produkt, i standardutförande, inom fem dagar. Fakturering och betalning sker på ett säkert sätt via vanliga villkor. - Vi arbetar även med att på sikt lägga ut våra reservdelslistor på nätet . Vår tanke är att servicetekniker och återförsäljare ska få kompletta sprängskisser med reservdelsnummer och beställningsformulär via Internet. - Vi kommer nu att informera våra återförsäljare och slutkunder om denna nya möjlighet. Vi ska också marknadsföra idén genom att alltid påvisa fördelarna med e-handel i våra kampanjer. Genom att rationalisera våra kunders inköpsrutiner räknar vi med väsentligt ökade försäljningsintäkter. Swedmach Industries AB (publ.) är noterade på börsen under Aktietorgets lista. Besök vår hemsida: www.swedmach.se För ytterligare information kontakta : Hans Åke Färnstrand, VD för Swedmach Industries AB (publ). Telefon: 013-10 23 20 Åsbjörnsgatan 4 582 78 Linköping ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/30/19991130BIT00270/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/30/19991130BIT00270/bit0002.pdf