E-handeln som tar över Drottninggatan

Sweef slår upp portarna mitt i centrala Stockholm där kontor möter showroom i en intressant miljö med något industriell karaktär. Den nya lokalen på Drottninggatan 75 förväntas bli en inspirerande mötesplats för nya som trogna kunder, events och samarbetspartners. Här får besökare en unik inblick i såväl företaget som större delar av sortimentet.

Möbelföretaget stänger därmed sitt gamla showroom vid Nacka Forum och tar istället över BoConcepts 800 kvm rymliga lokaler på Drottninggatan 75 i Stockholm. Det nya showroomet innefattar allt i från kundservice till marknadsföring och sälj. Precis som i tidigare showroom är besökare välkomna att provsitta, lägga beställning och få hjälp med frågor på plats. Möbler och miljöer uppdateras ständigt för att kunna visa modeller i så många färger och tyger som möjligt, vilket både ger inspiration och skapar dynamik.

“Sweefs showroom skiljer sig från den typiska möbelbutiken inte bara då vi i grunden är en e-handel utan också då hela företaget sköts här i dessa lokaler. Det ger kunden en unik möjlighet att på plats få se nya möbler skapas, utvärderas och fotograferas för utställning och försäljning” berättar Sweefs vd Ludvig Ungewitter.

Nevena Hamilton, PR Sweef

070 ​ 95 00 773