En naturlig Val

Höstsäsongen är här med nya färger, former och materialtrender. Djupa soffor och naturmaterialet linne hör till några av höstens stora trender. Möbelföretaget Sweef har slagit två flugor i en smäll när de nu lanserar en av sina djupaste soffor Valen i avtagbar lyxig linneklädsel.

Dunsoffan Valen som annars haft ett något stramare utseende kommer nu också att kunna beställas i en mer avslappnad design med längre och lösare linnekappa. Soffans generösa sittdjup är lika oförändrat som dess sköna dun och kallskumsstoppning som bevarar den fina formen. Lin är ett naturmaterial som utvinns ur växtfibrer och har i århundraden används i bland annat hemtextilier. Ju högre kvalité lin har desto mer glans och lyster får tyget. Det blir också mjukare och får mer patina ju mer det används. Valens nya linneklädsel är gjord i äkta linne med hög kvalité som inte noppar, är avtagbart och tvättbart.

Sweef tror inte på ett överflödigt sortiment med olika modeller i flera färger utan satsar istället på att utveckla de möbler som redan finns. Att sälja sin sköna soffa bara för att färgen på tyget blivit tråkigt kan undgås genom att istället helt byta klädsel. Därför kommer storsäljaren Valen att kunna beställas i flera linnekulörer vilket då gör det enkelt att byta klädsel och på så vis ge soffan ett nytt utseende. Valens nya design med lösare passform passar lika bra till den lantliga som den urbana och råa stilen. Serien kommer som vanligt att kunna beställas som Loveseat fåtölj, fotpall och soffa i två olika storlekar.

Valen i 100% linne:

Valen XL soffa : 18.000 :-

Valen 222 cm soffa : 13.500 :-

Valen Loveseat fåtölj : 9.000 :-

Valen fotpall 95x70 cm : 3.750 :-

Valen XL fotpall : 6.000 :-

Högupplösta bilder finns att hämta här: