Höstens nya sammettskrud

Mjuka och murriga sammetsmöbler i olika pastellkulörer smyckar nu mer än någonsin våra hem. Vi bjuder in Glamour Nouveau och låter det lyxiga materialet ta för sig och bli rummets nya diva. Möbelföretaget Sweef har sedan länge kunnat erbjuda sammet på många av sina möbler och har därför inför hösten uppdaterat sammetsgarderoben med den stora sammetstrenden smutsiga pasteller.

Howardserien Lejonet är en av möbelföretagets storsäljare och har länge kunnat beställas i skimmrande blå sammet. Den blå howardsoffan har med tiden blivit en av Sweefs stora signum. Utöver den tidigare blå kulören kommer serien nu bland annat också kunna beställas i beige, laxrosa, himmelsblå och petrol. Howardserien består av en gedigen trästomme med dynor av kallskum och dun som bäst bevarar formen och ger samtidigt en god komfort.

Lejonet går att beställa i tre olika varianter, som en fåtölj samt fotpall i två storlekar. Sammetstyget är mjukt och följsamt med ett svagt skimmer som ger materialet ett djup. Det lekfulla materialet är lika slitstarkt som lättskött och passar därför utmärkt i de flesta hem.

Lejonet howardserie i sammet:

Lejonet rak 3-sits soffa : 12. 000 :-

Lejonet svängd 3-sits soffa : 14. 000 :-

Lejonet svängd 2-sits soffa : 11. 500 :-

Lejonet fåtölj : 7. 000 :-

Lejonet fotpall 65x60 cm : 3. 500 :-

Lejonet fotpall 100x50 cm : 4. 000 :-

Högupplösta bilder finns att hämta här:

070 ­ 95 00 773