Italiensk lyx till humana priser

Djupa soffor, smarta lösningar och kvalitativa tygval till bästa pris är möbelföretaget Sweefs signum. Istället för ett överflödigt sortiment satsar de ständigt på att förnya och förbättra redan existerande modeller med exklusiva tygval och detaljer. Senaste lyftet är modulsoffan Mammuten och chesterfieldsoffan Buffelns nya skrud.

De båda sofforna har klätts i några av marknadens dyraste tyger som flera av Europas ledande lyxmärken tillverkar sina möbler i till en betydligt högre prislapp än Sweef. Modulsoffan Mammuten har klätts i finaste anilinskinn och chesterfieldsoffan Buffeln i skimrande italiensk bomullssammet. Denna typ av sammet är ett gediget italienskt hantverk och är i klass med anilinskinn något känsligare än andra material. Materialets lyster och djupa kulörer ger dock även skeptikern en sammets-crush.

Modulsoffan Mammuten går att beställa i olika sektioner och kan med fördel byggas enligt önskemål. Buffeln chesterfieldsoffa är en möbelklassiker i något modernare tappning som går att beställa i två olika storlekar med en tillhörande fåtölj i samma serie. Både skinn och bomullssammet går i regel att få på de olika dunsoffor som Sweef säljer och finns att tillgå i olika kulörer.

Mammuten anilinskinn pris:

Från 7.000 :- / del.

Buffeln gigantisk bomullssammet pris:

30.000 :-

Högupplösta bilder finns att hämta här

070 ​ 95 00 773

Om Sweef:

Sweef står för Swedish e-furniture och är en e-handel som öppnade i november 2011. Målet är att genom en effektiv logistik och fokus på utvalda modeller kunna sälja kvalitetsmöbler till fantastiska priser. Möbelföretaget har visionen att sälja Sveriges skönaste möbler. Showroom/kontor finns på Värmdövägen 195, vid Nacka Forum.