• Sweef/

Let´s dance-Tobias danselever tolkar vårens möbelnyheter från Sweef i dansshow på StureCompagniet

Möbelföretaget Sweef.se bjöd in till en storslagen dansshow där de lät danselever från DansCenter Stockholm tolka det nya sortimentet. En mycket intressant uppgift!

Torsdagen den 30 januari tolkade danselever från DansCenter Stockholm möbelföretaget Sweefs nya sortiment. Genom att kombinera musik, dans och scenkläder i tolv dansnummer gjorde elever från DansCenter Stockholm sina egna tolkningar av vårnyheterna.

Sweef har en något annorlunda idé när de marknadsför och presenterar sina möbler. De placerar alltid möblerna i en oväntad men vacker omgivning, ofta utomhus.

– Det blir alltid väldigt häftiga kontraster när man fotograferar utomhus. Det är dessutom roligt att visa möblerna i en oväntad miljö. Ett exempel är vår Howardfåtölj, Lejonet, som fotograferas vid kalkbrottet och badplatsen Blå Lagunen på Gotland, säger Jacob Notlöv, grundare Sweef.

Den här gången valde Sweef att krydda till presentationen av sina möbler ytterligare genom att bjuda in till denna dansshow.

– Vi tror att dansare kan skapa den rätta känslan kring möbeln. Dans är en uttrycksform precis som poesi. Vår tanke var att låta dansen förstärka känslan som våra olika möbler ger, säger Jacob Notlöv.

Sweefs nya sortiment vilken dansshowen kretsade kring består av totalt 12 produkter där ibland den nya retrosoffan ”Mustangen”, en ny dunsoffa vid namn ”Valen”, stramare Futonsoffor samt många fler.

– Möbler är något som tillskillnad från många andra varor förknippas med känslor. Köper man en ny soffa ska man leva med den länge, då är det viktigt att den passar ens personlighet, färgerna i rummet och omgivningen. En specifik soffa passar inte alla, vissa vill ha en stilren och stram soffa och andra en med retrokänsla. Det beror helt på vad man vill ha för känsla i hemmet och vilken personlighet man har, säger Jacob Notlöv.

Se och ladda ner bilder från eventet här.