Lyxsäng till ett bättre pris

Vi spenderar en tredjedel av våra liv i sängen, så valet av säng är minst sagt ett viktigt beslut. Sweef introducerar nu ett nytt sängsortiment bestående av två stilrena sänggavlar och tre kontinentalsängar vid namn Åsnan, Zebran och Ponnyn. Samtliga sängar ger bra stöd för kroppen och är tillverkade av samma råmaterial som etablerade high end-märken. Trots att tyger och fjädring kommer från samma leverantörer som de dyra sängföretagens är priserna hos Sweef betydligt lägre än konkurrenternas. Alla sängarnas fjädrar genomgår utmattningstest där deras kvalitet kontrolleras.

– Du får otroligt mycket säng för pengarna. Sängarna har ett bra råmaterial, bra kvalité och ett väldigt bra pris. Våra sängar är mer eller mindre är identiska med de dyra konkurrenterna, då de består av samma material, det handlar enbart om små skillnader, säger Ludvig Ungewitter, vd på Sweef.

Henrik Ledenvall, köpare av ny säng hos Sweef beskriver den enligt följande:

– Det som skiljer sängen från andra sängar jag sovit i är viktlösheten man känner när man ligger i den. Jag köpte sängen Zebran och den progressiva fjärdingen gjorde att man låg väldigt bra i sängen. När man la sig kände jag verkligen att vikten fördelade sig. Jag sov fantastisk gott i natt, säger Henrik Ledenvall.

Läs mer om sängarna Zebran, Åsnan och Ponnyn här.