• Sweef/

Massiv soffa i enkel och avskalad design – sofftrenden som växer hos Sweef

Höstens inredningsnyheter syns i rena former och strukturer. Den mjuka och rundade soffan lämnar plats åt soffor i enklare avskalad design. Under hösten ser vi stilrena och tidlösa soffor som smidigt kan förnyas med kuddar och plädar som följer de aktuella inredningstrenderna.

Möbelföretaget Sweef lanserar nu en uppdatering av deras soffa Valen, i en förstorad design under namnet Valen XL – en massiv linnesoffa med tjocka kuddar fyllda av bollfiber, dun och strimlad kallskum. Med en bredd på nästan 3 meter är Valen XL en av Sweefs största soffor. Denna stora soffa bildar en naturlig samlingspunkt i hemmet med god plats för hela familjen.

Valen XL har en enkel och avskalad modell med sina raka linjer och breda sittkuddar. Soffan kommer i grått och vitt och är snygg att styla med textilier i dämpande pasteller eller dip-dye mönster.

Bland höstnyheterna hittar ni även en ny Bakhtiarmatta, en äkta vintagematta som slitits i århundranden. Mattan kommer från ett specifikt område i Iran där nomader i området tog med sig mattorna i samband med att de begav sig till nya platser. Mattan är knuten för hand och är unik i sin form och patina.