Sweef inreder adidas senaste storsatsning; mötesplatsen Creator Studio

Adidas slår upp portarna till en ny kreativ mötesplats uppbyggd och skapad av lokala kreatörer som Stockholmsbaserade möbelföretaget Sweef. Creator Studio är ett nytt koncept med fokus på hälsa och kreativitet. Lokalerna präglas av flexibelt möblemang där bland annat Sweefs senaste nyhet Flamingon soffa och Baggen pall finns utställda.

Det nya konceptet är i grunden en träningsstudio som erbjuder minst sju öppna gratis träningspass per vecka. Utöver träning är studion också en kreativ mötesplats där allt ifrån artistuppträdanden, modevisningar och föreläsningar tar plats. Studion är inredd med naturliga och flexibla möbler i en sober färgskala med hållbara materialval som enkelt går att anpassa efter behov. För Sweef var det en klockren möjlighet att synas på ett lite oväntat ställe men samtidigt en chans att stötta och uppmana till kreativitet, hälsa och gemenskap där alla är välkomna. Inredningsmässigt var visionen sportig och skandinavisk med adidas egna färger i grunden. Flamingon soffa med nätta raka linjer blev därför ett självklart val ihop med lekfulla Baggen pallar som erbjuder flera olika användningsområden.

Den nya studion är belägen på Sveavägen 21, under adidas Concept Store i Stockholm.

Nevena Hamilton, PR Sweef